Emma

Nästa person vi ska få lära känna lite mer genom att ställa våra 10 frågor är Emma Mattsson. Emma har jobbat med mycket, framförallt på fritids, men också i skolan och på expeditionen under många år, men sedan något år tillbaka är hon på expeditionen på heltid.

Berätta, vem är Emma Mattsson?
Är (oftast) en glad tjej med ett stort intresse för inredning, pyssel/skapande. Har minst ett pågående projekt på gång. Hittade nyligen en skylt som passade in på mig. “Skräp är det som blir över när fantasin tagit slut” 🙂

Älskar att resa, helst till sol och värme men storstäder är också spännande att utforska. Tycker om att umgås med familj och vänner.

Fem ord, som dina vänner säger om dig!
Svår fråga för mig att svara på, borde ställas till mina vänner 🙂 vilket jag gjorde: Kreativ, rolig, engagerad, snäll positiv

Om du fick en miljon kr i handen, vad skulle du göra då?
Oj en miljon……vore ju en dröm. Man vill ju att det ska räcka till mycket 🙂 Resa är ju helt klart en sak på listan. Men jag hade även velat prioritera om min egna tid en del, göra det som man alltid skjuter upp då tiden inte räcker till alltid. Och även gett en del till något välgörande ändamål.

Vilket, eller vilka fotbollslag håller du på?
Är inte direkt någon sportfantast men ska jag välja så Blå-Vitt och svenska landslaget.

Vad gillade du med att jobba på fritids?
Alla möten med barnen. Pyssla och hitta på roliga saker på dagen. Hjälpas åt att hitta fakta kring saker som är intressant för stunden tex Titanic, dinosaurier osv. som var stora intressen en period. Vi byggde i Lego, sökte fakta på nätet osv. Det är så roligt när barnen brinner för att få reda på saker, fakta m.m.

Vad gillar du med att jobba på expeditionen?
Även här , alla möten med människor men nu mer med kollegor, föräldrar, elever i alla åldrar osv. Kunna hjälpa till när det behövs osv.

Har du något särskilt minne från dina år på Kristinaskolan som du vill berätta?
Många minnen, lika många som barn jag mött tror jag 🙂 . Men tex så kallade ett par barn mig för “Google” då de tyckte att det var så bra när de frågade något, för då hjälpte jag dom att “googla” fram svaret. Vi lärde oss massor på det viset och roligt hade vi också. Vi skojar om det än idag faktiskt haha.

Hurdan är en god elev?
En elev som gör sitt bästa efter sin förmåga skulle jag nog vilja säga. Är en god/schysst kamrat mot sina klasskamrater. Som accepterar varandras olikheter.

Emma, du är alltid glad och positiv när man möter dig. Har du några tips?
Oj!! Jag gillar glada stunder och miner. Har lätt till att skoja. Att tänka positivt gör dagen bättre, roligare. “Smile and the world smiles with you”

Vad betyder tron för dig?
Tron betyder mycket. Att veta att jag aldrig är ensam. Den ger mig ett inre lugn. Att alltid veta att jag kan prata med Gud, var jag än är.