F-9

Kristinaskolan har klasser i alla åldrar från förskoleklass till klass 9, med 22-24 elever i varje klass.

Klass F-6 och 7-9 går i olika byggnader vilket ger de olika ålderskategorierna möjlighet att få deras skoldagar utformade efter deras behov. Men några gånger om året genomförs också gemensamma friluftsdagar i naturen eller idrottsdagar vid Angereds arena då hela skolan är samlad. Det brukar vara uppskattat av alla åldrar.

Skolan är en plats för lärande, även socialt, men med stort fokus på den kunskap som varje barn behöver för att kunna ha så goda förutsättningar som möjligt, i ett samhälle som mer än nånsin värderar utbildning högt. Det är något Kristinaskolan tar fasta på och som genomsyrar vårt arbete.

Är du intresserad av att veta mer eller vill du ansöka om en plats för ditt barn hos oss så kan du klicka på länken nedan för att får mer information vilka regler som gäller och för att komma till ansökningsformuläret.
KLICKA HÄR.