Studieresa till Ekehagens forntidsby

Alla treor på Kristinaskolan brukar jobba med ett stort temaområde om forntiden. Det har även årets treor gjort. 21 april åkte vi på studieresa till Ekehagens forntidsby mellan Ulricehamn och Falköping. Det blev en lång och innehållsrik dag. Här är några exempel på vad eleverna skrev i sina utvärderingar av studieresan:

”Det var jättebra! För det var jättekul!”

”Det var den bästa dagen i hela mitt liv! Vi såg hällristningar som var så fina. Jag älskar forntiden, det är därför jag älskar Ekehagens forntidsby. Vi har en egen forntidsby här i skolan.”

”Jag tyckte att det var underbart, alltså det går inte att beskriva hur roligt och spännande det var. Det var det roligaste jag någonsin gjort i hela mitt liv. Det var spännande, roligt, läskigt, men mest roligt.”

”Jag tyckte att det var roligt att åka buss i två timmar och att det var roligt när vi fick köpa glass. Det var roligt att lära oss att göra skinnpåsar och pilspets och soppa och lax.”