Arild

Nu har turen kommit till Arild Thiry. Arild är klasslärare och mentor i klass 6, och undervisar dessutom i t.ex engelska på mellanstadiet.

Berätta, vem är Arild Thiry?
Hej! Lite speciell fråga, hmm. Jag brinner för att undervisa och hjälpa andra. En drivkraft för mig är att se elever lära sig nya saker och utvecklas. Jag försöker leva ett fartfyllt liv i balans, men är nog fortfarande inte där ännu.

Fem ord, som dina vänner säger om dig!
Rolig, hjälpsam, allmänbildad, lojal och envis…..

Om du fick en miljon kr i handen, vad skulle du göra då?
Skänka pengar till behövande, hjälpa missionärer och betala studielån!

Vilket, eller vilka fotbollslag håller du på?
Real Madrid, sen jag var typ 7-8 år gammal. Det finns bara ett lag.

Varför ska elever satsa på att bli bra i språk?
Språk är nyckeln till mycket. Att vara duktig på språk öppnar dörrar rent arbetsmässigt, studiemässigt och relationellt. Språk bygger broar mellan människor.

Du kan själv flera språk bra. Hur har det hjälpt dig i livet?
Språk har hjälpt mig otroligt mycket. Det är inte bara ett intresse jag fastnat i utan det har hjälpt mig att bygga relationer i arbetslivet och privat. Att kunna flera språk ger också olika perspektiv på situationer.

Du gick själv på Kristinaskolan när du var barn. Varför vill du jobba på Kristinaskolan nu?
Kristinaskolan betyder mycket för mig! Det var inte förrän flera år senare, som det verkligen gick upp för mig, hur viktigt det varit för mig att ha gått på Kristinaskolan. Det är en plats som alltid försöker göra det som är bäst för eleverna i längden. En skola där utbildning och riktning i livet är det viktigaste. En skola där vi verkligen bryr oss om varandra och eleverna.

Vill du dela något speciellt minne från din tid på Kristinaskolan? Gärna både något från när du var elev och nu när du är personal!
Oj…haha…Jag har många goda minnen. Resan till England med klassen efter vi vunnit en tävling är ett fint och roligt minne. Minns också hur mycket lärarna alltid försökte inspirera och engagera mig att jobba.

Hurdan är en god elev?
En god elev är en elev som vill lära sig och försöker göra sitt bästa!

Vad betyder tron för dig?
Tron är det viktigaste i mitt liv. Utan Jesus hade jag antagligen aldrig blivit lärare.